torsdag den 17. december 2009

Iben og Krister hjælper mor

Vi har haft rigtig travlt i denne uge. Brian på arbejde for at blive færdig, så han kan holde tre ugers ferie, og mig med julegaveindkøb, småkagebagning og selvfølgelig også -spisning (vi har jo kun denne uge til at spise dem i!!!) og julerengøring, som dog kun bestod i støvsugning og tørren støv af. Men jeg har heldigvis nogle meget hjælpsomme børn, som deltager i opgaverne med stor iver.


Iben var mest med for syns skyld, og sov (heldigvis) middagssøvn noget af tiden, mens Krister og jeg bagte finskbrød, pebernødder og vanillekranse, som Krister er i fuld gang med at forme på billedet. Tungen var lige i munden og koncentrationen stor, når de to ender skulle samles. Nogle gange gik kransen i stykker og Krister sagde "oh no, ka' du ik' GEPAGER' den moar?" og så reparerede moderen den. Pebernødderne, som jeg troede var lettere at have med at gøre, skulle vise sig at være noget af en motorisk udfordring for en 3 årig... Jeg rullede lange pølser og skar dem ud, så de "bare" skulle rulles runde, men den stolte dreng rullede dem blot længere, og da jeg prøvede at forklare, at det ikke var sådan, og viste ham hvordan jeg lavede dem runde, trykkede han dem flade i stedet. Men vi fik nogle gode kager ud af det alligevel.

I dag har vi så først ryddet op mens Iben sov, -noget som ingen af os synes er særlig sjovt- og derefter gjort rent. Børnene er rigtigt ivrige med grejerne fra Ibens rengøringsvogn... og Krister støvsugede senere selv deres værelse med den rigtige støvsuger.


1 kommentar:

  1. You can bring your cookies with you ... I'll eat them. =) I'll bring some of our cookies to Christmas, is that ok? I only make one kind though. Can't wait to see your kids again.

    SvarSlet